dimarts, 10 de juny del 2008

ANÀLISI CRÍTICA

Si es crea una activitat sense tenir en compte el què s'està treballant a l'aula, és una mica difícil portar-la a la pràctica perquè no forma part de la realitat de l'aula i per tant queda descontextualitzada. Tot i així, amb la realització de les dues sessions i les activitats posteriors que han dut a terme les mestres, ha adquirit més sentit.

La primera sessió no va acabar de sortir de la manera que pensàvem per diferents raons:

- no estava prou ben preparada, no hi vam poder dedicar prou temps i ens faltava coordinació tant entre nosaltres com amb les mestres.
- pensàvem que els nens i nenes estaven acostumats a conversar en grup i a l'hora del diàleg esperàvem més participació.
- no teníem prou elements visuals que facilitéssin la conversa.
- la disposició dels infants a la sala i l'actitud de les mestres, que no eren les que havíem pensat, no van afavorir un ambient de diàleg.


Vam trobar molt positiva la participació dels infants en les activitats i també la implicació de les mestres. De seguida ens van obrir les portes i van facilitar la nostra participació.

Tot i que la conversa va costar, en les activitats posteriors van sorgir temes tractats a la primera trobada.

Va resultar molt enriquidor la trobada amb el Juanma, un artista de Caldes, proper a la realitat de l'escola, i la seva actitud va ser molt positiva tant a la preparació com a les activitats amb els nens.

El resultat final va ser molt ric; perque a més d'experimentar amb la música i la pintura, van poder experimentar amb els colors. Tant ha sigut així, que per part de l'escola es vol fer una exposició amb les pintures dels nens i l'explicació de l'activitat.

Com a experiència personal ha tingut dues cares: una que ens ha permès veure el que no volem repetir o el que no hem plantejat bé; i l'altra, que ens ha permès gaudir d'una activitat artística amb infants.