La primera sessió que vam dur a terme va ser inesperada; el Juanma podia venir, portàvem el material, les ganes i la incertesa a sobre. Només faltava realitzar-ho. Quan vam arribar a l'escola vam poder intercanviar les expectatives i retocs d'últim moment amb les mestres de la classe de les guitarres i dels tambors; però ben aviat seria hora de començar. Ens vam trobar uns nens intrigats amb aquelles noies noves que els venien a parlar d'art. Vam ajuntar-nos les dues classes a la sala polivalent i vam insistir en fer una rotllana. Però els nostres esforços van ser en va. Ens vam haver de posar com si féssim una classe magistral i això ens va incomodar. Nosaltres preteníem que sorgís una conversa perquè conjuntament construíssim la visió sobre l'art i els artistes (com són, què són, què fan). I a l'hora de la veritat, esperaven que nosaltres féssim l'explicació. Els vam demanar quins artistes coneixien i fins i tot en Juanma va quedar sorprès dels noms que ens van dir.
Vam presentar l'artista, i ell ens va ajudar en l'explicació més tècnica sobre la relació que es pot establir entre la música i la pintura, i com sentiments es poden representar amb la pintura. Els va posar d'exemple un punt vermell i petit damunt una paret molt gran i blanca, i els demanava si els transmetia solitud o ambient. Els va costar entendre què els volia dir i les mestres ho van manegar de tal manera que finalment ho van endevinar.
Llavors els vam explicar com es feien les pintures, i tot seguit ens en vam anar a provar de crear-ho nosaltres. Van poder escollir quins pigments volien posar a la seva barreja, i van sortir uns colors molt diferents. Serien els que utilitzaríem per la següent sessió.
Vam tenir una estona de discussió en què cada infant va poder explicar quins colors havien sortit a partir de les barreges confeccionades. Vam arribar a les conclusions que barrejant dos colors en sortia un tercer; per exemple, si barrejàvem vermell i groc, sortia el taronja.
diumenge, 8 de juny del 2008
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada